Alarmerend veel prijzen Baarnse jeugd bij GP Leidsche Rijn

De tweede SGS Grand Prix kende maar liefst 145 deelnemers. Vijf daarvan van de Baarnse Schaakvereniging. En daarvan vielen er maar liefst drie in de prijzen!

De Grand Prix toernooien zijn geschikt voor alle jeugdspelers omdat je in een groep op speelsterkte wordt ingedeeld. Nienke Mink won in groep 17 drie van haar partijen. Haar zus Emelie mocht in groep 13 spelen en daar won ze één partij en scoorde ze twee remises: twee punten totaal. Broer Hessel werd derde. Hij haalde 4 punten binnen; hij versloeg als enige clubgenoot Ivar Pijnenburg, die eerste werd met een score van 6 uit 7.

Eneas Lapré speelde in groep 4, en daar deed hij het geweldig. Hij liet zich niet afleiden door het brandalarm dat tijdens de laatste ronde tot een ontruiming van het hele pand leidde, en haalde met 6 punten uit 7 partijen de overwinning binnen. Het alarm bleek overigens vals te zijn, maar ook heel moeilijk uit te zetten.

De eindstanden op de SGS website.

De volgende Grand Prix is over twee weken: op zaterdag 12 december in Hoogland. Doe je dan ook mee?

Eneas werd eerste in groep 4

Hessel en Ivar schaken in de pauze op een omdraaibord

Nienke in opperste concentratie

De brandweer kwam langs en ook de politie, dat was voor sommigen wel even schrikken