Extern, Uitgelicht, Volwassenen

Baarns viertal verslaat de kampioen

Op dinsdag 10 mei togen we met 4 man naar Hilversum om de laatste wedstrijd van het seizoen te spelen.
Kampioenskansen hadden we niet meer na het debacle tegen Nijkerk in het begin, die nota bene daarna alles verloor. Maar we wilden nog wel iets neerzetten tegen de Pion/-Voga 1.

Dit is hun enige externe team dit jaar, ze bestaat uit 9 leden waarvan er 5 niet waren op de clubavond.
Om ons aanstormende jeugdtalent Piet-Hein Droogh een kans te geven ook extern te spelen mocht hij starten met wit op bord 1 en deed dat heel verdienstelijk. Hij ruilde een loper tegen een pion maar kreeg daarvoor veel ruimte en een matdreiging. Zelf zei hij na afloop dat hij kansen had laten liggen om het snel af te maken. Uiteindelijk deed hij dat toch, prachtig.
We hadden toen al een half punt van Rien aan bord 2. Zijn tegenstander meende nog een half punt nodig te hebben om kampioen te worden, dus stelde hij dat voor nadat hij in feite veel beter stond. Rien greep dat aanbod dankbaar vast.
Toen ook Erik aan het vierde bord remise overeenkwam stonden we met 2-1 voor.
Reden genoeg voor Rob om ook remise aan te bieden. Voor tien uur zaten we weer in de auto. Wij versloegen hiermee de kampioen die daar niet om treurde. En wij waren er blij mee. Er had dus dit seizoen veel meer ingezeten als we destijds tegen Nijkerk beter hadden gepresteerd.
Maar ja, achteraf kijk je een koe …………..

Volgend seizoen moet het beter.

Rien

1 comment