(Informatie jeugdafdeling)

Onder onze leden zijn onder meer ICT’ers, muzikanten, studenten, economen, zelfstandig ondernemers, docenten en gepensioneerden. Allemaal hebben ze één ding gemeen: ze houden van het schaakspel en spelen regelmatig op vrijdagavond in een gezellige ambiance voor de Baarnse Schaakvereniging. De Baarnse Schaakvereniging heeft haar clubavond op vrijdag, voor de jeugd van 18:30-19:45 uur, de volwassenen beginnen om 19:45 uur. Speellokaal is het Rode Kruisgebouw, Burg. Penstraat 6, vlakbij de Baarnse Brink. De meeste leden komen uit Baarn, maar ook leden uit Soest, Hilversum en zelfs Amsterdam komen op onze gezellige schaakclub af.

Naast de interne (onderlinge) competitie hebben we de volgende activiteiten:

• Externe competitie – Bind de strijd aan met omliggende verenigingen en verdedig de clubeer!
  • Oliebollentoernooi – het gezelligste schaaktoernooi van Baarn en omstreken. Prijzen voor iedereen!
  • Thema-avonden – met een opening als thema. Bij de Scacchi Italia en de Noche de Ajedrez (Spaanse Schaakavond) is de smaak (letterlijk) gezet. Fotoverslag Franse Schaakavond. De thema-avonden zijn voor iedereen vrij toegankelijk!
  • Analyseavonden – bij één van de leden thuis analyseren we af en toe elkaars partijen. Ongedwongen en uiteraard onverplicht; maar zeker leerzaam. Soms komen er hele andere gespreksonderwerpen aan bod.
  • Bekercompetitie – een knock-out Competitie tussen de leden. Wie als laatste overblijft wint de felbegeerde beker.
  • Bezoek aan het Tatasteel (Hoogovens) Schaaktoernooi in Wijk aan Zee. Met een groep de partijen volgen, en daarna eten bij de plaatselijke Italiaan. Er wordt gefluisterd dat deze traditie teruggaat tot 1946, het jaar van onze oprichting. Of dat waar is…?
  • Zomerschaak – (vrij voor iedereen) bij Cafe de Verfrissing. Op ontspannen wijze twee partijen spelen onder genot van een drankje? Kom langs.
  • Simultaans. Zoals van de clubkampioen. Ook organiseren we af en toe een simultaan zoals in september 2016 met Robin van Kampen.
  • En nog veel meer. Niet te vergeten bijvoorbeeld is het jaarlijkse vrijwilligersuitje en een club-tegen-club wedstrijd met een bevriende vereniging.

Wilt u kennis maken met de Baarnse Schaakvereniging? U kunt altijd één of meerdere avonden op proef meedoen. Neem daarvoor contact op met onze intern wedstrijdleider Ed Duister.

Lidmaatschap en contributie

De contributie voor volwassenen (>=20 jaar) bedraagt € 12 per maand; 12 maanden in het seizoen. U ontvangt dan ook het bondsblad van de KNSB “SchaakMagazine”. Leden jonger dan 20 jaar betalen € 8 per maand.